Kdybych to věděl dřív!

Vážení klienti, přátelé skippeři, v těchto týdnech mnozí začínáme svou první plavbu sezóny 2019. Abyste si nemuseli po plavbě říkat "kdybych to vědel dřív!" připravili jsme pro Vás důležitá témata, které vám - pokud je zohledníte před plavbou - mohou ušetřit spoustu peněz, času a problémů! 144.655, - € dodatečná platba za týdenní charter - aktuální právní případy pojištění odpovědnosti skippera. Skipper je odpovědný za jakoukoli škodu, kterou …



Pokračovat na článek

Rozpoznat prozíravě nebezpečí, vhodně je odvrátit, ušetřit čas a peníze a ušetřit si mrzutosti!

Ukazuje se to v každé sezóně: existují škody, které se znovu a znovu opakují. Mnohá nebezpečí člověk „vlastně“ zná, nemáme je ale stále na paměti. Chceme Vás na tyto typické situace a nebezpečí upozornit, abyste se na ně mohli odpovídajícím způsobem připravit. Nejenže tím zabráníte škodám, vyhnete se také kritickým situacím, které by Vás a Vaši posádku mohly přivést do vážného nebezpečí.   Dbejte rad v následujícím …



Pokračovat na článek

Je skipper OPRAVDU vždy VINNÝ za škody na lodi?

Následující článek je příkladem jedné z mnoha situací, kdy je depozit skippera neoprávněně zadržen, protože škody nastaly z důvodu zanedbáním údržby či konstrukční vadou. Je skipper principiálně zodpovědný za všechny škody vzniklé v průběhu charteru? Za škody zapříčiněné nedostatečnou údržbou či výrobní vadou jsou zodpovědné charterového společnosti. Je to součástí rizika poskytovatele chartru vyplývajícího z provozu chartru. Samotný skipper (a jeho posádka) je odpovědný za škodu, …



Pokračovat na článek

Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce

Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce. Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce ROZLIŠOVAT JASNĚ MEZI TĚMITO DVĚMA POJMY JE EXISTENČNĚ DŮLEŽITÉ! Na charterovou jachtu jsou zpravidla uzavřena dvě zásadní pojištění: 1) Havarijní pojištění lodi (kasko) kryje škody na lodi, 2) pojištění odpovědnosti z provozu lodě se uplatní při škodách mimo samotnou loď způsobených na životě a zdraví třetích osob nebo cizím majetku. Neexistuje žádná charterová jachta, jejíž …



Pokračovat na článek

10 DŮVODŮ, PROČ JE YACHT-POOL JEDNIČKA V POJIŠTĚNÍ CHARTERU (CZ)

40 let jsme spolehlivým partnerem a expertem v pojistění  skipperu a posádky.   1. VÍCE NEŽ 40 LET ZKUŠENOSTÍ Nezávislou pojišťovací společnost Yacht-Pool založil v roce 1976 Dr. F. Schöchl. Jako první definovala rizika a standardy pojištění skipperů charterových lodí. Podmínky neustále inovuje, aby splňovaly aktuální požadavky  trhu a vyplňovaly mezery v pojistném krytí. I v této oblasti patří k lídrům v mezinárodním měřítku. Je etablovaným a uznávaným partnerem pojišťoven, skipperů a poskytovatelů charteru. 2. TÝM PROFESIONÁLŮ NA VAŠÍ …



Pokračovat na článek

my Sea – online guide pro jachtaře pro oblast CRO, Řecka a Turecka

Novinka - online průvodce po jadranském moři my Sea. Sehnat volné kotviště v atraktivních lokalitách během letních měsíců v Chorvatsku se poslední roky stává téměř nemožné. Aplikace My Sea vám umožní rezervaci vašeho kotviště, zda místa v přístavu nyní online, předem. Den můžete využít namísto obháňania přístavů ně jachting a večer vás vaše místo bude čekat. Co  poskytuje ještě aplikace my Sea? Je to online travel guide, kde můžete …



Pokračovat na článek

Nautický informační systém (CRO)

Nautický informačný systém ( nIS) - Chorvátsko. Každoročně je na moři v Chorvatsku registrovaných více než 1100 nehod, v nichž jsou zapojeni plavci, potápěči, vůdci malých plavidel a jachet nebo posádky lodí. Asi 400 z těchto případů vyžadují intervence přístavních kapitanátů, center pro vyhledávání a pomoc osobám na moři a jiných záchranných složek. Nejvíce volání přichází v letním období během turistické sezóny. Nejčastějším důvodem intervenci sou …



Pokračovat na článek

Vyhýbání se škodným událostem

V procesu pronájmu charterové lodě, jejího následného předání ze strany dodavatele Chartru (charter provider) v bázi uživateli Chartru - klientovi (check-in procedura), při vzniku pojistné události během Chartru a při předání plavidla (check out procedura) dochází často k zbytečným chybám. Ty mohou vést k neoprávněnému zadržení depozitu ze strany dodavatele Chartru nebo k zbytečným průtahům při uplatnění škody přes pojišťovnu a likvidaci pojistné události. Jde …



Pokračovat na článek

Posledního pokouše pes …

"..A tím posledním je kapitán, tedy kapitán plavidla. Alespoň co se týká odpovědnosti za škody způsobené vedením plavidla. Toto riziko si ale málokdo uvědomuje, "říká Dr. Friedrich Schöchl, zakladatel společnosti Yacht-Pool, která se specializuje na pojištění jachtaře již od roku 1976. Aktivně se věnoval jachtingu, ale i stavbě lodí a navíc, dlouhá léta pracoval na vedoucích pozicích ve finančnictví. Jako jachtař vnímal rizika, která při pronájmu …



Pokračovat na článek

Ptáte se – odpovídáme

Otázka: Na plavbě jsem způsobil škodu jinému plavidlu, moje zůstalo nepoškozené. Chartrová společnost mi zadržela kauci. Má na to právo? (Případ z 08/2016, nájem v Cro) Yacht-Pool odpovídá: Chartrové společnost poskytovatel chartru nemá nárok zadržet kauci, pokud nedošlo k poškození vlastního pronajatého plavidla. Škoda na jiném plavidle se reguluje ze zákonného pojištění plavidla, až v případě soudem prokázané hrubé nedbalosti má pojišťovna nárok žádat si náhradu od skippera. …



Pokračovat na článek